Close
Book your reservation

Massage & Coaching

06 133 98 561

Tips bij burnout symptomen

By in Blog with 2 Comments

Het is weer zover... Ik voel me flink overprikkeld. Huilbuien, lichamelijk en geestelijk uitgeput, een op hol geslagen bovenkamer. De flink aanwezige innerlijke criticus, drammer, perfectionist die mij aansporen om harder door te werken, flinker mijn best te doen, mij op de vingers te tikken omdat ik niet hard genoeg werk, of lui ben... Ben het contact met mijn lijf kwijt. Het gevoel dat ik uit mijn lijf ben. Simpele taken niet meer uitgevoerd krijgen. Een uitgeschakeld coördinerend en organiserend vermogen.

Wat te doen?

Hier vind je een aantal tips die mij enorm helpen om terug te landen in mezelf en in het hier en nu.

  1. Drink veel thee/water.
  2. Beoefen Yoga
  3. Knuffel met je dierbare
  4. Laat je aanraken. Liefdevolle aanraking/ Koesterende aandacht. Lichamelijk contact maken id vorm van massage of tegen iemand tegen je aan laten liggen bij wie je je prettig voelt. Fysieke aanraking helpt je terug in contact met je lijf te komen. En om uit je hoofd, terug in je lijf te komen.
  5. Aarden. Aardende oefeningen doen. Masseer je voeten, dans, eet aardende groenten zoals rode bieten, wortelen, pompoen.IMG_2223
  6. Badder regelmatig in keltisch zeezout en als je hebt, natriumbicarbonaat. Voeg er etherische oliën aan toe, zoals lavendel. Keltische zeezout en natriumbicarbonaat helpen je te ontladen en zuiveren van energieën die aan je kleven. Natriumbicarbonaat voedt je lijf met mineralen en helpt je opladen.
  7. Douchen, incl je haar. Je haar pikt ook energieën van buitenaf op.
  8. Ga de natuur in
  9. Opslomen. Niks doen.
  10. Afstand nemen van je werk.
  11. Praat erover met mensen die jou ontvangen in je staat van zijn en die jou begrijpen.
  12. Zoek ondersteuning in de vorm van goede voeding, goede supplementen in de vorm van vitamine c, magnesium, homeopathie.
  13. Gebruik etherische olien, hoe zuiverder hoe beter. Lavendel kalmeert, basilicum kalmeert je over actieve gedachtenstroom, patchouli aardt. Maak gebruik van zuivere merken zoals Alqvimia, DoTerra, Chi.
  14. Schrijf in je dagboek. Schrijf van je af.
  15. Ga op tijd slapen. Begin rond 19.00 uur op te slomen.
  16. Herintroduceer een haalbaar dagelijkse routine.

8132017912_c51358dc23

Share This
About The Author
Judith Kroon

Judith Kroon is een sprankelende transformerende aanwezigheid. Haar missie is om haar klanten in hun eigen kracht te begeleiden en om hun werkelijkheid, waar nodig, aan de tand te voelen. * Judith schrijft over zaken die zij beleeft, processen waar zij doorheen gaat, zaken die haar bezig houden, interesseren. Innerlijke mijmeringen. Ter inspiratie, innerlijke voeding. * Judith is Lichaamswerker, lichtwerker, energetisch werker, Bewust Zijn coach, begeleider in spirituele groei, inspirator. * Judith is hoog gevoelig, intuïtief, open, speels, down to earth, empathisch, gedreven, doorzetter, gepassioneerd, krachtig, kwetsbaar, in ontwikkeling, nieuwsgierig, leergierig. * Het leven ervarend, belevend en ont-dekkend, gaat haar processen aan, doorleeft, transformeert, verlicht. * Mens-mens, vissen, rode slang toon 8, harmoniserend, bruggenbouwer.

2 Comments

  1. Lauren de Bruijn schreef:

    Je idee om met een dierbare voor mijn ontspanning te knuffelen spreekt me aan! Ik heb het echt druk in mijn leven, en helaas helpt knuffelen niet meer. Daarom wil ik een goede masseur vinden om eindelijk goed te ontspannen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.